İnternet Reklamları Nedir? Nasıl Yapılır?
Teknoloji alıp başını gidiyor. Her geçen gün yeni yeni bir olgu insanların karşısına çıkıyor. Herhangi bir alanda yaşanan gelişme bir başka yerde bir başka gelişmeyi tetikliyor. Reklam olgusu ise dünyanın en eski olgularından bir tanesidir. Reklam tarihi nerede ise insanlık tarihi kadar eskidir. Bunun yanı sıra reklam aynı zamanda pazarlama olgusunun da bir parçasıdır. Nitekim eskiden beze boya ile yazılan reklam tabelalarının yerini günümüzde son sistem teknoloji ile çalışan firmalar almıştır. Her şey bilgisayar başında halledilmekte ve son sistem makineler ile görseller hazırlanmaktadır.
Reklam olgusu işin içine internet girince tam bir devrim yaşamıştır. Üstelik eski tip reklamcılık devam ederken işin içine bir de çağın gereği olarak internet reklamları girmiştir. Biz de bu yazıda bu konuda merak edilenler hakkında en anlaşılır biçimde yanıtlar vereceğiz. Dilerseniz hemen başlayalım.
İnternet Reklamcılığı Nedir?
Yazının tam bu noktasında bir konuyu da belirtmek gerekir. Her ne kadar internet reklamcılığı bu kadar gündelik yaşamın içine girse de hala gündelik yaşamda diğer reklamlar da devam eder durumdadır. İkisi birbirini tümler niteliktedir. Şimdi burada internet reklamcılığı nedir sorusunun yanıtını en anlaşılır biçimde verelim.Internet reklamcılığı internet ortamında ilgili kuruma dair yapılan muhtelif türden olan reklamlara verilen tanımlamadır. Bir tür online çevrimiçi olarak da adlandırılan reklam biçimidir. Çağımızda bu tür reklamların olmadığı yer yok gibidir. Hatta sadece kurumlar değil, kendi adına bireysel olarak çalışanlar da internet reklamı verebilmektedir. Yani herhangi bir sınırlama durumu mevcut değildir.
İnternet Reklamcılığı Nasıl Yapılır?
Internet reklamcılığı başlı başına özel bir uzmanlık alanıdır. Herhangi bir biçimde yapılabilmesi mümkün değildir. İnternet reklamcılığı yapılırken izlenmesi gereken adımlar aşağıda yazılı olduğu biçimdedir:
- Herhangi bir kişi ya da kurumun kendi başına böylesi bir iş yapması eğer yeterli eğitimi almadı ise mümkün değildir. O yüzden ilk aşamada doğru bir firmanın seçilmesi gerekir.
- Akabinde bu firma ile karşılıklı sözleşme imzalandıktan sonra hedef kitle belirlenir
- Bu hedef kitleye uygun içeriklerin planlaması yapılır
- Yine bu hedef kitleye uygun hangi mecralarda reklamlar verilecek onlar belirlenir
- İlgili internet mecraları için içerik üretimi yapılır ( içerikler yazılı olabilir, sadece görsel olabilir, video içeriği olabilir)
- Bunun akabinde de içerikler yayınlanır.
İnternet Reklamcılığı Çeşitleri Nelerdir?
Temel internet reklamcılığı çeşitleri şunlardır:
- Arama motoru reklamcılığı
Sosyal medya ( Facebook, Instagram, Twitter) reklamcılığı yani: Google reklamları, Facebook reklamları, Instagram reklamları, Twitter reklamları
- Banner reklamları
- E-posta reklamcılığı
- Mobil uygulama reklamcılığı
- Tanıtım yazısı içerik reklamcılığı
Internet Reklamcılığı Avantajları
Yazının bu bölümünde en çok merak edilen olgulardan olan internet reklamcılığı avantajları neler onlara değinelim. İşte o avantajlar:
- Pazarlamanın diğer alanlarına göre çok daha az maliyetleri olan reklam türüdür.
- Hedef kitleye daha kolay bir biçimde ulaşılır
- Her daima ölçülebilir olan bir durum söz konusudur.
- Firmaya doğrudan istenildiği zaman istenildiği yerden kolayca ulaşılabilir
- Site trafiği artırılır.
- Çok daha yüksek cirolar elde edilmesini sağlar
- Daha önceden düşünülmeyen müşterilere ulaşılır
- Her bütçeye uygun reklamlar verilebilir.
- Sokak reklamlarının etkisini ve akılda kalıcılığını güçlendirir.
- Çok değişik kanallardan müşteriye ulaşılması mümkün olur kısaca söylenebilecek olanlar bunlardır.
Internet Reklamcılığı Dezavantajları
Son olarak Internet reklamcılığı dezavantajları konusunda da bilgi vermek gerekir. O noktada da verilebilecek olan temel bilgiler şunlardır:
- Birçok insan sürekli olarak internet üzerinde olduğu için bir reklam körlüğü yaşayabilir
- Internet reklamcılığında yapılan hatalar ciddi anlamda dönüşü olmayan riskler ortaya çıkabilir.
- Doğru bir biçimde reklam yapılmaz ise yüksek rekabet içine girilir iken kazanım yerine kayıplar da yaşanabilir.
- Sadece internet reklamı verilmesi yetmez. Rakip müşterilerin de doğru bir biçimde analizi yapılması gerekir. Analizler yanlış yapılırsa risk durumu ortaya çıkar.
Yukarıda verilen tüm bu bilgilerden sonra eğer internet reklamları vermek isterseniz alanında uzman ve deneyimli bir kadro ile çalışan firmamızdan profesyonel biçimde, dahası son derece uygun fiyatlara hizmet alabilirsiniz. Firmamız tamamen müşteriye özel, müşteri bilgi gizliliğini esas alarak butik tarzda hizmet alabilirsiniz.